philov svet

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Život ako Guernica ?!

časť správy určenej kamarátke

     Súhlasím s tvrdením, ktoré tu na blogu zaznelo už viac krát, že poznanie seba samého nám život zlepšuje, aj keď niekedy v sebe človek objaví na prvý pohľad strašné veci. Vždy sa ocitáme v situáciách, ktorých vznik a hlavne charakter a kvalitu ovplyvňujeme svojim myslením.

 

     Pre malý priestor na vyjadrenie mojich pocitov , pomôžem si metaforou.

     Je o pocitoch, ktoré som mal pri vzhliadnutí Picassovej Guernici pred dvadsiatimi rokmi v Madride.

Najpr som zíral na obrovské plátno vo veľkej ústrednej miestnosti a cítil som jeho geniálnu silu, ale zároveň aj chaos a mnoho otázok. Potom som sa poprechádzal dvoma paralelnými miestnosťami situovanými z oboch strán hlavnej sály. Boli v nich  za sklom umiestnené majstrove skice ku obrazu. Sled náčrtkov od dokonale zvládnutej realistickej anatómie, postupne dotiahnutej až do všetko vystihujúcej skratky, sa v mnohom podobá nášmu životu. Aby sme sa priblížili k pochopeniu jednoduchej podstaty života, musíme najprv prebádať všetky zákutia našej duše, vyrovnať sa a stotožniť s tým čo sme. Až potom sa môžeme mať jednoducho radi so všetkým čo tvoríme a vyberať si čo chceme.

Potom dostane hlbší význam aj tak jednoduché a výstižné tvrdenie "JE TO TAK"

 


pele-mele | stály odkaz

Komentáre

  1. stotožniť sa s tým, čo sme!
    áno, aj za cenu straty niektorých blízkych, ktorí to, čo sme, nie sú ochotní akceptovať. Ale keď človek niečím JE, mal by mať odvahu s tým žiť.
    Bravo. Tieto slová mi chýbali.
    publikované: 16.04.2006 12:28:48 | autor: čvi (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Andy,
    vedel som, že to pochopíš. Mne táto pravda veľakrát pomáha vyrovnať sa so zapeklitými životnými situáciami.
    :)))
    publikované: 16.04.2006 12:58:41 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. čvi, stotožniť sa s tým, čo sme?
    prijať samých seba takých, akí sme? naučiť sa milovať samých seba? áno, len nerozumiem, prečo by cenou mala či musela byť strata niektorých blízkych? prečo ten konfrontačný tón?
    publikované: 16.04.2006 13:13:26 | autor: hogofogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. hogo
    lebo ak nikto z najblizsich nie je schpny, ci ochotny prijat cloveka takeho, aky je, musi si clovek vybrat. Ja, alebo rodina. Ja, alebo priatelia... A clovek by mal byt v zasadnych otazkach verny sebe.
    Len jeden priklad:http://salajova.blog.sme.sk/c/44209/Homosexual-nechcene-dieta.html
    publikované: 16.04.2006 13:31:54 | autor: čvi (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. čvi, ja to tak konfrontačne nevidím
    súhlasím, že človek by mal byť v zásadných otázkach verný sebe, no to sa nevylučuje s poctivým úsilím hľadať si cestu k svojim blízkym a hľadať aj prijateľné kompromisy.
    publikované: 16.04.2006 14:02:21 | autor: hogofogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. asi by som sa mal do toho vložiť aj ja,
    Tí čo ma poznajú vedia, že jedna s vecí, ktorou sa v živote riadim je, že KAŽDÝ EXTRÉM JE ŠKODLIVÝ.
    Nevidím žiadny problém, byť verný sám sebe a ísť si vlastnou cestou a pritom nechať druhým tú istú možnosť. Pokiaľ niekto so mnou nesúhlasí, je to jeho názor a ak sa ho nesnaží presadiť na môj úkor, dokážem ho akceptovať. Keď svojim postojom dosiahnem akceptáciu aj na jeho strane (jeho názor sa zatiaľ nemení), je tu platforma na dialóg. Ale ani "militantné" presadzovanie cudzieho názoru ma nevyprovokuje mu ho nasilu meniť. V krajnom prípade ohrozenia to riešim dobre mierenou ranou, ale to už nie je o presadzovaní vlastného názoru, ale o nutnej obrane. :)))
    publikované: 16.04.2006 14:41:34 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. tu ide o to
    ze ak ja povazujem za nutne nosit oranzove ponozky a mam kamaratku, pre ktoru su oranzove ponozky neprekusnutelne, bud ich nebudem nosit, ak mi za to stoji, alebo ich budem skryvat pod "spravne" cierne (to odmietam), tretia moznost vsak je, ze si s touto kamaratkou len obcas zavolame a o ponozkach nepadne ani slovo. Nemozem vyhoviet predstavam vsetkych ludi okolo seba. Na druhej strane, ak si kamaratka da zeleny preliv na vlasy, je mi to jedno.
    Vlastne su pre mna neprekusnutelne len tie crty povahy, ci spravania, ktore su invazivne do mojho sukromia (a teda napr. fajcenie druhych, ak to mam dychat, ci ich hlasna hudba).
    publikované: 16.04.2006 14:55:51 | autor: čvi (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. o to práve ide,
    cením si sám seba a svoje názory. Tým však nehovorím, že sú nemenné. Ale vyhradzujem si právo meniť si ich sám. To isté doprajem aj druhým.
    ?Que simple, no?
    publikované: 16.04.2006 15:13:12 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. uz dnes treti prispevok mi nezobralo!
    Phil, zas si to povedal za mna.
    Aj ja si vyhradzujem pravo menit svoje nazory sama.
    Vidno, ze si starsi a mudrejsi!
    publikované: 16.04.2006 15:41:08 | autor: čvi (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Andy,
    som v strednom veku, kedy sa zvykne hovoriť :
    Boli časy keď som bol mladý, pekný a zelený. Taraz som už len pekný :)
    publikované: 16.04.2006 15:50:18 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. hogo
    pýtaš sa, prečo by cenou mala či musela byť strata niektorých blízkych?
    Ja v tom nevidím konfrontáciu. Niekedy sa človek snaží, ako len vie, aby ho blízki akceptovali aký je, aby akceptovali jeho názory, aby akceptovali jeho spôsob života, výchovu jeho vlastných detí... ale každá trpezlivosť má svoje hranice a nie vždy je možné kompromis naozaj dosiahnuť. Zvlášť, ak nie je akceptovateľný oboma stranami. Vtedy sa stotožníme sami so sebou aj napriek tomu, že naši blízky nám tvrdia niečo iné... a neoblomne na tom trvajú. Bohužiaľ, vtedy nás strácajú, aj keď nie fyzicky, ale predsa len strácajú...
    publikované: 16.04.2006 16:08:59 | autor: murphy (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. phil
    pekná myšlienka...musíme najprv prebádať všetky zákutia našej duše, vyrovnať sa a stotožniť s tým čo sme... toto je naozaj veľmi, veľmi dôležité a potrebné. Nie každý to však dokáže. Zvlášť nie ľudia, ktorí sú tak hlboko pod vplyvom svojho okolia, že na túto dobrodružnú výpravu do svojej duše nikdy nenájdu odvahu. A nikdy nezistia, čo v nich skutočne je a o čo všetko sa ochudobnili...
    publikované: 16.04.2006 16:13:08 | autor: murphy (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. murphy, konfrontácia ako krajné riešenie
    po zlyhaní všetkých pokusov o prijateľný kompromis, ok.
    publikované: 16.04.2006 16:44:20 | autor: hogofogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. murphy
    máš veľkú pravdu, že toto dobrodružstvo do vlastného vnútra nám vie pripraviť chvíle, kedy musíme zobrať všetku odvahu, aby sme sa mohli pozrieť pravde do očí.
    Ale je to tak, ako so strašidlami. Pokiaľ nájdeme odvahu konfrontovať sa s nimi, zistíme na akom princípe fungujú a už sa nimi nenecháme od nikoho zastrašovať ani manipulovať.
    Jediní ľudia, ktorých môžeme pozitívne priamo ovplyvniť sú deti a to tým, že ich nebudeme priamo a autoritatívne ovplyvňovať a nebudeme v nich budovať žiadne závislosti ani (a hlavne nie) na sebe, ako rodičoch.
    Slobodná vôľa a zdravé sebavedomie sa nedá vypestovať, tam kde sa nemôže prejavovať a všetko je nalinkované. Slobodne uvažujúci jedinec je na túto dobrodružnú cestu vyzbrojený najlepšími zbraňami a pri strete so sedemhlavým drakom nepustí do gatí :)))
    publikované: 16.04.2006 16:49:33 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. nie je to tak jednoduché
    a nemyslím si, že by sme mali poznať všetky zákutia svojho ja. Pretože tu a teraz som taká, aká som...možno dobrá. Ale niekde vo vnútri je skrytá malá beštia:-). Načo sa mám skúmať a vypustiť ju, ke´d je reálna hrozba, že mi znepríjemní život? A nie len mne...
    publikované: 16.04.2006 16:51:45 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. mia, nejde o to tú malú beštiu
    vypustiť a nechať ju škodiť sebe či iným, ale o to, aby si každý svoje malé beštie dobre poznal a vedel ich skrotiť.
    publikované: 16.04.2006 16:58:52 | autor: hogofogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. phil,
    v otázke vplyvu na naše deti ako by si mi z duše hovoril! Presne tak je to!
    Dovolím si však doplniť, že tam kde je všetko nalinajkované a funguje formou autoritatívnych príkazov je veľmi ťažké vypestovať slobodnú vôľu a zdravé sebavedomie ... ale niekedy práve táto nesloboda človeka vyburcuje k odporu a k odvahe pobiť sa aj so sedemhlavým drakom. Aby dokázal, že aj inak sa dá... Samozrejme nie každý naberie odvahu na vzburu a nie je to cesta hladko vydláždená. Možno práve preto si taký človek potom slobodu o to viac váži a vedie k nej aj svojich potomkov...
    publikované: 16.04.2006 17:01:32 | autor: murphy (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. mia
    skúmanie a preskúmanie všetkých zákutí našej duše je dlhodobý proces a je veľmi pravdepodobné, že vo svojom vnútri objavíš skrytú malú beštiu :o) nie v 18-tich, ani 20-tich, ani 25-tich rokoch. No a neskôr, po takej 30-tke a viac už máš určite v sebe zakorenené isté zásady, vlastnosti a schopnosti, ktoré nedovolia, aby znepríjemnila život Tebe ani iným, na Ktorých Ti záleží...
    publikované: 16.04.2006 17:06:31 | autor: murphy (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. veru mia,
    keď o tej malej beštijke budeš vedieť, nevykĺzne ti na neplánovaný výlet ak to sama nebudeš chcieť :)))
    publikované: 16.04.2006 17:07:37 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. hogo!
    ako to, že keď som písala mii, Tvoja vetička o beštii tam nebola? Teraz to vyzerá, že odpisujem! Zobral si mi to z úst :o)))
    publikované: 16.04.2006 17:09:20 | autor: murphy (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. murphy, ak chceš mať istotu, že vidíš
    všetky komentáre, obnov si pred ich čítaním obrazovku stlačením klavesy F5 (refresh)
    publikované: 16.04.2006 17:12:49 | autor: hogofogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. veď zvyknem
    kliknúť na ikonku obnoviť hore na lište... to je to isté nie??? hm... asi pomalšie, keď neukázalo :o)
    publikované: 16.04.2006 17:15:09 | autor: murphy (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. murphy
    aj tak to ide, osobnosť sa dá ťažko spútať a hľadá východisko :)
    publikované: 16.04.2006 17:15:29 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. hogo
    skrotiť a uväzniť vie len silná osobnosť a nie každý takou je. Vtedy je lepšie nechať všetko plynúť prirodzenou cestou a radšej nevedieť, ako potom vyvíjať veľké úsilie na vysporiadanie sa s pravdou.
    publikované: 16.04.2006 18:58:47 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. phil
    život niekedy prinesie také situácie, že máš čo so sebou robiť :-). Iste si také už zažil.
    Ak o tej beštijke viem, bude ma pokúšať...:-)
    publikované: 16.04.2006 19:01:44 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. mia, a myslíš si, že keď človek
    o svojej malej beštii nevie, že tým ju umlčí???
    publikované: 16.04.2006 19:04:06 | autor: hogofogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. murphy
    si najbližšie k pravde, morálne zásady, rokmi a skúsenosťami vypestované vlastnosti veľa napomôžu zdolávať nelríjemné pravdy o sebe.
    Ale i napriek tomu sa nevrhám do sebaskúmania. Tak je život jednoduchší :-)
    publikované: 16.04.2006 19:04:12 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. súhlasím
    čím lepšie človek pozná, čoho by bol schopný, tým menej ho to prekvapí v najnevhodnejšej chvíli. Nemyslím, že sa to dá riešiť tak, že sa človek tvári, že nič také v ňom neexistuje.
    O skrotení svojich vášní a "nebezpečných" sklonov poznaním a o prekonaní strachu hovorí ďalšia tarotová karta - Sila.
    publikované: 16.04.2006 19:05:40 | autor: čvi (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. hogo
    neumlčí, ale nebude sa tým zaoberať, lebo život môže plynúť tak, že nebude nutné ju vypustiť, resp, neprejaví sa. Preto si takmer nikdy nekladiem hypotetické otázky, ako by som sa asi zachovala, keby... Ak nastane taká situácia, potom budem riešiť
    publikované: 16.04.2006 19:09:46 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. mia, ok, tvoja stratégia je jedna z volieb
    ja dávam prednosť prevencii, a teda poznaniu, čo od seba môžem čakať. nehovoriac o tom, že sebapoznávanie má priamy vzťah k poznávaniu druhých. ak vidím do duše sám sebe, lepšie chápem aj druhých ľudí. sebapoznávanie je v istom zmysle nácvik empatie.
    publikované: 16.04.2006 19:14:56 | autor: hogofogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. hogo
    vieš, dobre sa čítajú tieto teoretizovania nás všetkých, sú užitočné,podnetné, ale veľakrát sa nezlučujú so skutočnosťou. Toto je príklad,ako by to malo byť. Hovoríš o prevencii, áno je potrebná, ale tisíckrát opakovanú v mysli vykonštruovanú modelovú situáciu nakoniec vyriešiš úplne inak. Človek sa nevie pripraviť na všetko, čo mu život donesie. Neviem si totiž dobre vysvetliť nácvik empatie. Empsatiu buď máš, alebo nie, tak ako charizmu, fluidum a neviem čo ešte. Nacvičiť si to nedokážem, to je potom už o pokrytectve...
    publikované: 16.04.2006 19:29:20 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. mia
    raz som pocula krasne prirovnanie. Ak stlacis tubu so zubnou pastou, vyjde ti zubna pasta.
    Za normalnych okolnosti sa clovek moze spravat v zmysle slusneho vychovania. Ak pride tlak, stres, vyhrotena situacia, vylezie z cloveka len a len to, co v nom je. Preto mi pripada lepsie to radsej poznat v klude a vtedy, ked nic nehrozi.
    publikované: 16.04.2006 19:31:13 | autor: čvi (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. mia, ak hovorím o prevencii
    namám na mysli, že by som sa pripravoval na nejaké hypotetické situácie. ide o spoznanie obsahu, ťá metafora so zubnou pastou celkom sedí. a že sa empatia nedá nacvičiť alebo že to je potom o pokrytectve? mám s tým úplne opačné skúsenosti.
    publikované: 16.04.2006 19:35:07 | autor: hogofogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. čvi
    pekné prirovnanie: čvi, ale ako to poznáš v kľude, keď v klude sa vieš ovládať? Ako si povedala, to čo v tebe skutočne je, sa prejaví vo vyhrotenej situácii. Preto v mojom ponímaní je urobiť všetko možné ptreo, aby k vyhrotenej situácii nedošlo, a teda nemusela vyjsť na povrch moja ,,špina,, napríklad...
    publikované: 16.04.2006 19:35:48 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. mia
    prečo nepríjemné pravdy? Niektoré beštie bývajú aj príjemné. Je len otázka výchovy a prostredia, v ktorom človek vyrastá, ako tieto pravdy prezentujú. Silná osobnosť sa s nimi vysporiada tak, aby si z nich vybrala len to príjemné a zároveň aby nimi nikomu neublížila. A my sme silné osobnosti, no nie? :o)
    publikované: 16.04.2006 19:39:31 | autor: murphy (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. mia, ale k vyhrotenej situácii
    minimálne raz v živote dôjde nezávisle od Tvojej vôle. Minimálne... skôr viackrát..
    publikované: 16.04.2006 19:41:09 | autor: murphy (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. murphy
    jasnéééé :-))
    publikované: 16.04.2006 19:41:11 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. murphy
    to jasné patrilo k prvému tvojmu komentáru :-)
    Asi mám silné sebaovládanie, zatiaľ som nezažila vyhrotenú situáciu, možno aj, ale nie pre mňa :-))
    beštie ostali uväznené :-)
    publikované: 16.04.2006 19:43:18 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. mia, uz roky chodim
    a dost pravidelne na pobyty s nazvom sebapoznavacie. Napriklad take Holotropne dychanie. Pripada mi bezpecnejsie urcite veci spoznat a eventualny pretlak vypustit v prostredi, kde je na to cas, priestor a nikto si tvoje vylevy neberie osobne, ale v ramci terapie, ako sa nechat natlakovat (a ver mi, ze clovek niekedy naozaj nevie, aky je az natlakovany, kym to nevypusti, alebo kym nevybuchne) a niekoho prichlostit. Keby si to raz zazila, len o kolko vyzeraju ludia mladsie pri odchode, ako ked prichadzaju, pochopila by si.
    Nie kazdy ma to stastie, ze sa moze stresom a tlakom vyhnut.
    publikované: 16.04.2006 19:45:25 | autor: čvi (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. mia, tak Ti želám,
    ak už raz k tomu dôjde, aby sa oslobodili len tie príjemné, skutočne príjemné beštie :o))) Pre všetkých zúčastnených...
    To jasnéééé som pochopila a priradila správne :o)
    publikované: 16.04.2006 19:47:10 | autor: murphy (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. murphy
    ďakujem.. :-)
    publikované: 16.04.2006 19:49:53 | autor: mia (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. phil
    sebapoznanie dokaze byt dost tazka vec. Najma ak si dany jedinec nechce pripustit, ze to, co v sebe nachadza, je skutocne on, nie nejake druhe "ja". Tak ako je tazke odhodlat sa a ukazat svetu, ze som spokojny sam so sebou , ze sa mam rad ako clovek a ze ak s tym maju ostatni problem, dokazem spravne argumentovat.

    Je jasne, ze pri tomto procese su aj straty (ved viete, ze 1/3 straty su povolene vo vacsine akcii:))) ). I ked bolestive, daju a treba ich prezit:(.
    publikované: 17.04.2006 09:50:54 | autor: tweety (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. tweety,
    čím viac sa človek spoznáva a začína sa mať rád, tým viac vie pochopiť druhých a menej potrebuje ostatných presviedčať a argumentovať o svojej pravde a vyvracať im tú ich.
    A k tým stratám: ľudia, ktorí v nás videli niečo čo nie sme a našim sebapoznaním sme prestali hrať so sebou a s nimi hru na slepú babu, sa s novou situáciou musia vyrovnať a to je proces. Ale už ich. A ten si musia musia takpovediac odmakať sami.
    Som rád, že si zareagovala, už som myslel si nám cez sviatky neverná :)))
    publikované: 17.04.2006 11:27:12 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. ano, phi
    ak nas blizki nedokazu brat takch, aki sme a my nedokazeme byt taki, akych nas oni chcu mat, v ramci vernosti samym sebe musime prijat ten fakt, ze je to ich problem, nie nas.
    publikované: 17.04.2006 11:39:22 | autor: čvi (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. andy,
    dúfam, že píšeš komentár patrične mokrááá :)))
    (myslím tým, že ťa dnes riadne pooblievali):)
    publikované: 17.04.2006 12:17:38 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. andy, až teraz som si prečítal
    tvoj príspevok, takže ten môj predošlí komentár je nepatričný
    publikované: 17.04.2006 12:21:36 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. phi
    mokrá? :-))))))))
    čo nie je, môže byť. Chystám sa do vane. sama a dobrovoľne. A si píš, že do TEPLEJ vody.
    publikované: 17.04.2006 12:26:36 | autor: čvi (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. nie, čvi, tvoje tvrdenie
    "ak nas blizki nedokazu brat takych, aki sme ... je to ich problem, nie nas" predpokladá, že my PRESNE A NEOMYLNE vieme, akí sme a oni nás vidia NEPRESNE A CHYBNE. takto je to postavené málokedy, a preto je ten proces VŽDY obojsmerný. v tvojom stanovisku cítim názorový fundamentalizmus, ktorý je základom všetkých nedorozumení a nezmieriteľných sporov, pretože neponecháva priestor na diskusiu a vzájomné približovanie sa.
    publikované: 17.04.2006 12:35:27 | autor: hogofogo (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. phil, ja a neverna???
    :)Chich.

    Hra na slepu babu je procesom dospievania- niektori ju hraju aj potom. Mozem vsak za seba povedat, ze sama este celkom presne neviem co som:) a to uz som fazou "pubertacka nactka" presla:). Ale snazim sa na to prist denne, a denne objavujem coho vsetkeho som schopna:), resp. neschopna. Len tazko sa napr. vyrovnavam s byrokraciou a ludskou hlupostou:(.
    publikované: 17.04.2006 18:43:57 | autor: tweety (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. phil
    velmi vystizne si to napisal
    publikované: 18.04.2006 12:59:18 | autor: lulla (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. lulla,
    vďaka, ale väčšiu zásluhu má na tom ten čertovský génius Pablo :))
    publikované: 18.04.2006 18:14:34 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. phil
    ja by som tú zásluhu rozdelila na viac častí a jednu veľkú by som priradila aj ďalšiemu géniovi S.Dalímu. Nad jeho obrazmi rozjímam ja a doposiaľ najväčší zážitok v tomto smere som mala, keď som pred rokmi náhodou zablúdila na jeho výstavu v Benátkach a prvý krát som videla na vlastné oči jeho skice, plátna aj sochy. Bolo to neuveriteľné. Strávila som tam celý deň...
    publikované: 18.04.2006 18:26:01 | autor: murphy (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. murphy, súhlasím
    tých géniov je viac. Toho Picassa som tu použil, pretože v tom 85 som začal viac rozumieť modernému umeniu a životu ako takému som tiež začal nakúkať pod pláštik trocha intenzívnejšie :)))
    publikované: 18.04.2006 18:39:42 | autor: phil (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014